A Felnőttképzési Szemle olyan interdiszciplináris online tudományos folyóirat, amely felvállalja a szakmai és tudományos párbeszéd alapját jelentő felnőttképzési témájú elméleti tanulmányok és empirikus kutatási eredmények bemutatását.
A Felnőttképzési Szemle küldetésnyilatkozatának fő alapvetései az alábbiak:
1. A Szemle írásaival a felnőttképzés legkülönfélébb témaköreiben, illetve az ezekkel kapcsolatba hozható témákban kíván írásokat megjelentetni.
2. A Szemle egyaránt vállalkozik arra, hogy bemutassa a tudományos relevanciával bíró fontos kutatásokat, tanulmányokat éppúgy, mint a témakörébe tartozó köteteket és konferenciákat, műhelymunkákat.
3. A Szemle témái és/vagy szerzői a világ bármely országához és térséghez kötődhetnek.
4. A Felnőttképzési Szemlébe a tudományos etika betartásával lehet publikálni, amely etikai elvek tekintetében a Magyar Tudományos Akadémia Tudományetikai Kódexét vesszük alapul.
5. A Felnőttképzési Szemle fő szerzői egyetemi oktatók, doktoranduszok, felsőoktatási hallgatók, kutatók, és természetesen a felnőttképzési színtereken dolgozó szakemberek egyaránt.
6. A Felnőttképzési Szemle online formában jelenik meg, hogy minél szélesebb körben elérhető legyen a célközönsége számára, valamint hogy ezáltal az itt közölt tudományos írások megfeleljenek a ma már rendeletben is szabályozott tudományos művek nyílt hozzáférésű közzétételére (open access) vonatkozó irányelveknek. (A Magyar Tudományos Akadémia elnökének 27/2012. számú határozata)
7. A Felnőttképzési Szemle célja, hogy minél tágabb tudományos-szakmai kör szellemi támogatásával működhessen.
8. Ebből fakadóan az interdiszciplináris online tudományos folyóirat a felnőttképzés szakembereinek egy szakmai hálózatát kívánja összefogni.